Diseases & ConditionsRelationships & Family

Isteri Pujuk Suami untuk Dapatkan Bantuan ‘Masalah Lelaki’

Story Highlights

  • Knowledge is power
  • The Future Of Possible
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Tip of the day: That man again
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Spieth in danger of missing cut

LELAKI yang mencari bantuan perubatan untuk disfungsi seks biasanya dipaksa oleh isteri mereka untuk membuat temujanji doktor, pakar perubatan klinikal Dr Mohd Ismail Mohd Tambi memberitahu Metro Ahad.

Dia dipetik sebagai berkata bahawa lelaki akan cuba mengelak daripada menasihat pakar perubatan ke atas “masalah kelelakian” kerana ego mereka dan takut malu.

“Lebih ramai wanita membuat janji bagi pihak suami mereka,” katanya. “Walaupun pada masa-masa yang jarang berlaku bahawa lelaki mencari bantuan, ia adalah kerana isteri mereka memaksa mereka.”

Lelaki yang menghadapi masalah itu, katanya, membuat keadaan lebih teruk dengan memilih “jalan pintas” dengan mengambil pil dan produk lain untuk “meningkatkan prestasi mereka”.

Ubat-ubatan yang dipanggil ini, jika diambil tanpa nasihat doktor, boleh menyebabkan kematian, Dr Mohd Ismail memberi amaran.

Mengutip statistik dari tinjauan terbaru H4rd oleh syarikat farmaseutikal Pfizer Malaysia, katanya lebih daripada 40% lelaki Malaysia, termasuk mereka berusia 20-an, mengalami disfungsi seksual.

“Lebih mengejutkan lagi, majoriti daripada mereka boleh melakukan hanya satu minit sahaja,” katanya, sambil menambah bahawa sesetengah isteri membuat keputusan bercerai dengan suami mereka. ” Yang lain pula mempunyai hubungan sulit untuk memenuhi kehendak mereka.”

Artikel penuh https://www.thestar.com.my

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close